(Norsk)
.
Kundeinnlogging

Personverns- og cookiepolitikk

Personvernspolitikk

Som dataansvarlig virksomhet tar Mark Information databeskyttelse veldig seriøst. Vi verner om de personopplysninger, vi håndterer og sikrer oss at vi overholder personvernreglene. 

I denne personvernspolitikk beskriver vi vår behandling av opplysninger om kunder, besøkende på vårt nettsted, leverandører og jobbsøkende samt de rettighetene man har som registrert.

Foruten personvernspolitikken gjelder vår cookiepolitikk som du finner nedenfor.

1. Dataansvarlig virksomhet

Mark Information Danmark A/S
Maglebjergvej 11
2800 Kgs. Lyngby
CVR: 39 86 97 13
Telefon: +45 4690 0000
Email: info.no€mark-info.com

2. Kategorier av personopplysninger

Personopplysninger er alle typer informasjon som til en viss grad kan tilskrives deg. Hos Mark Information mottar vi blant annet opplysninger om våre kunder, besøkende, leverandører og jobbsøkende. Når du bruker nettsiden vår, samler vi inn og behandler en rekke slik informasjon. Dette skjer for eksempel ved almen bruk av innhold, hvis du abonnerer på vårt nyhetsbrev eller påmelder deg begivenheter, fyller ut kontaktskjema og registrerer deg som bruker av vår kundeportal.

De opplysninger vi behandler om deg kan omfatte: 

  • Vanlige personopplysninger, inkludert:
    – Identifikasjonsopplysninger, inkludert navn, tittel, adresse, telefonnummer, email, virksomhetsnavn og adresse
    – Opplysninger som er en del av vår korrespondanse med deg
    – Loginopplysninger til vår kundeportal 
    – Opplysninger om dine bestillinger av varer og tjenester
    – Korrespondanse med Customer Care og/eller andre medarbeidere
    – Opplysninger om din oppførsel/adferd på våre digitale tjenester (for eksempel IP-adresse, geografisk plassering, nettleser, operativsystem og og hvilke sider du klikker mv.)
    – Bilder/video fra arrangementer som kundekonferanser og brukermøter
  • Sensitive eller halvsensitive personopplysninger (kun kunder): 
    Som utgangspunkt behandler vi ikke sensitive eller halvsensitive personopplysninger om deg. Vi kan imidlertid i spesielle situasjoner få del i CPR-nummer samt fraværs- og helseinformasjon, når vi hjelper med problemløsning. Opplysningene anonymiseres eller slettes, når saken er løst. Vi oppfordrer deg til ikke å sende eller informere oss om slik informasjon. 

3. Vi bruker personopplysninger til følgende formål og med de nevnte behandlingsgrunnlag

Formål Eksempler Behandlingsgrunnlag

1. Administrasjon av potensielle og eksisterende kundeforhold 
Når du ønsker å bli kunde hos Mark Information, behandler vi nødvendig opplysninger om deg for å kunne:

  1. inngå en avtale om levering av et Workforce Management-system til din bedrift
  2. sikre entydig identifikasjon av deg

Når du er kunde hos oss på en pågående avtale, behandler vi dine opplysninger til å administrere avtalen inkludert å:

  • sikre at de avtalte produktene og tjenestene leveres
  • motta betaling for våre varer og tjenester
  • identifisere deg, når du kontakter oss
  • holde din kontaktinformasjon oppdatert
  • oppfylle eventuelle andre forpliktelser for deg eller oss som følger av avtalen og loven 

Du er kunde og deltar i et arrangement, hvor vi tar situasjonsbilder/video, som kan brukes til:

  • å markedsføre den typen arrangement
  • å omtale holdte arrangementer

Eksempel:
Du er en potensiell kunde

Når du kontakter oss for å motta informasjon om eller et tilbud på en Workforce Management-løsning, bruker vi ditt navn, adresse og andre kontaktopplysninger til å utarbeide et tilbud og kontakte deg.

 

Eksempel:
Du er kunde hos oss

Vi leverer tjenester som avtalt og sender faktura på disse samt løpende vedlikehold i samsvar med vår avtale og registrerer at du betaler.

 


Eksempel:
Du deltar i vår brukerkonferanse eller i et erfamøte

Gjennom bilder og video forteller vi på vår kundeportal og i nyhetsbrev de gode historiene fra arrangementer med kunder og kunnskapsdeler og informerer om arrangementer og aktiviteter.

Personvernreglene artikkel 6, klausul 1 (b og f).

Våre legitime interesser er å:

  • sikre at det ikke skjer utlevering av opplysninger til andre enn deg
  • kunne markedsføre våre produkter og informere om funksjonalitet og nyheter
  • sikre overholdelse av gjeldende lov

Som ovenfor.
MERK: Dette gjelder for harmløse situasjonsbilder som ikke krever samtykke.

For portrettbilder er innhentet samtykke.

2. Markedsføring, analyser og segmentering
Vi bruker dine personopplysninger til å sende nyhetsmail eller annen elektronisk markedsføring, hvis du har gitt samtykke til det. Ditt samtykke kan være innsamlet, hvis du påmelder deg våre events eller via formular på nettstedet. Du kan alltid avmelde deg nyhetsmails og den elektroniske markedsføring.

Vi kan også bruke dine opplysninger til markedsføring med vanlig post.

Vi utarbeider også løpende kundetilfredshetsundersøkelser via email.

Eksempel:
Vi sender deg informasjon om moduler eller funksjonalitet, I ikke allerede bruker
 
Du har gitt ditt samtykke til at vi må sende deg informasjon om systemer som ProMark, som du og din bedrift kan dra nytte av. Her bruker vi din email og potensiell kjøpshistorikk. Vi bruker aldri din mailadresse mv. i strid med markedsføringsloven og du kan alltid tilbakekalle ditt samtykke.

Eksempel:
Du har fått hjelp fra Customer Care eller en konsulent

Vi sender etterfølgende et evalueringsskjema slik at vi løpende kan forbedre vår service.

Personvernreglene artikkel 6, klausul 1 (a, b og f).

Våre legitime interesser er å:

  • kunne utvikle og markedsføre våre produkter
  • selge våre produkter
  • foreta kundetilfreds-hetsanalyser
  • forbedre våre produkter og services
3. Administrasjon og forbedring av våre digitale tjenester
Vi bruker trackingprogramvare til å registrere antall besøk på mark-info.no, inkludert hvilke domener de besøkende kommer fra, og hvilke sider de klikker. Opplysningene brukes utelukkende til å utvikle og forbedre våre digitale tjenester og gjør det ikke mulig for oss at identifisere bestemte personer. 

Eksempel:
Du bruker våre digitale tjenester

Når du besøker vår nettsted behandler vi dine opplysninger for å kunne forbedre våre digitale tjenester.

Personvernreglene artikkel 6, klausul 1 (f).

Våre legitime interesser er å:

  • forbedre kundeopplevelsen
  • utvikle og forbedre våre digitale tjenester
4. Behandling av jobbsøknader
Alle jobbsøknader (både spesifikke og uoppfordrede) registreres og behandles av HR-ledere og eventuelt involvert ledere og intervjuere.

Eksempel:
Du sender oss en jobbsøknad

Vi registrerer og evaluerer søknaden og beholder informasjonen mottatt under behandlingen. Innen 3 måneder etter at behandlingen er fullført, sletter vi alle data og mails

Personvernreglene artikkel 6, klausul 1 (b)

Våre legitime interesser er å:

  • behandle din søknad og kommunisere om eventuelle intervjuer og kontrakt/avslag


Hvis vi behandler dine personopplysninger til andre formål enn dem, vi har beskrevet ovenfor, vil vi gi deg beskjed om det nye formål, før vi begynner behandlingen, hvis det følger av personvernreglene.

4. Innsikt i dine opplysninger (ret til tilgang og til å bli glemt)

Du har mulighet for å få vite hvilke personopplysninger vi oppbevarer og bruker om deg. Kontakt oss på email gdpr@mark-info.com eller adressen spesifisert øverst, hvis du ønsker å: 

  • be om tilgang til dine personlige opplysninger lagret i våre databaser 
  • korrigere dine personlige data
  • bli slettet fra våre databaser

Vi vil besvare ditt spørsmål eller din forespørsel, så fort som mulig (og i alle fall innen en måned fra vi mottar din forespørsel selv om dette kan bli utvidet i vanskelige tilfeller). Hvis ditt spørsmål eller forespørsel er mere omfattende, kan det bli nødvendig å få mer informasjon fra deg.

5. Våre databehandlere/underdatabehandlere

Vi bruker en rekke data- og underdatabehandlere til å håndtere personlige data på våre vegne. Disse tredjeparter er nøye valgt, og er alle underlagt databehandler- og underdatabehandleravtaler med oss i samsvar med EU’s personvernregler 2018 (GDPR).

6. Hvor lenge oppbevarer vi dine opplysninger?

Vi sletter opplysningene om deg, når de ikke lenger er nødvendige.

Mark Information følger generelt den oppbevaringstid som gjelder efter regnskapsloven i Danmark, Norge, Sverige og England. For å sikre korrekt håndtering av tilbakevendende kundeforhold, eventuelle reklamasjonssaker og garantikrav og for å kunne leve opp til våre forpliktelser, har vi vurdert, at det er nødvendig å spare opplysninger i opp til 10 år samt inneværende år fra forretningssamarbeidet eller formålet er opphørt.

7. Databrudd

Vi vil rapportere ethvert ulovlig databrudd av databaser fra noen av våre databehandlere eller underdatabehandlere til alle relevante personer eller myndigheter innen 72 timer etter krenkelsen, hvis det ser ut til at personopplysninger som er lagret på en identifiserbar måte er blitt kompromittert. 

8. Kontakt om databeskyttelse og personvernspolitikken

Har du ytterligere spørsmål til personvernspolitikken eller databehandlingen, kan du kontakte oss på email gdpr€mark-info.com eller via adressen spesifisert ovenfor. 

Hvis du ønsker å klage om et mulig brudd på personvernreglene, vennligst kontakt Datatilsynet.

Ikke glem at vanlig email ikke er sikker kommunikasjon. Derfor ikke skriv noe i din email som er privat eller sensitiv, eller som du ellers tror bør beskyttes.

Personvernspolitikken gjelder fra 25. mai 2018


 

Cookiepolitikk

Dette nettstedet eies og drives av:

Mark Information Danmark A/S
Maglebjergvej 11
2800 Kgs. Lyngby
Danmark
Organisasjonsnummer: DK 39 86 97 13
Telefon: +45 4690 0000
Email: info.no€mark-info.com

Mark Information ønsker å tilby våre besøkere god service og en oversiktlig og brukervennlig nettside. Derfor bruker vi cookies. Vi bruker både våre egne cookies og tredjeparts cookies.

Hva er en cookie?

En cookie er en datafil som er lagret på brukerens datamaskin. Den husker brukerens valg og skaper en større brukervennlighet. En cookie kan ikke spre virus på datamaskinen eller lagre informasjon til å spore brukerens identitet. Varigheten av en cookie varierer. Noen slettes etter bruk av nettleseren, andre er lagret lenger.

Cookies til forskjellige formål

Cookies brukes til forskjellige formål og kan deles inn i forskjellige kategorier:

  • Nødvendige cookies: Disse cookies er nødvendige for nettstedet til å fungere optimalt bl.a. ved å sikre nettstedets ensartede utseende, huske påloggingsinformasjon og sørge for sikkerheten mens brukeren er logget på
  • Drifts- og optimaliseringscookies: Disse cookies brukes til å kontrollere og optimalisere nettstedet, bl.a. gjennom i begrenset omfang å samle inn informasjon fra brukeren for analyse av besøkstall og visninger, bruk av hjemmesiden eller lignende
  • Markedsføring/anonym sporing på tvers av nettsteder: Disse cookies brukes til å bygge en profil basert på brukernes søk og/eller søkemønstre. De er laget for å identifisere brukerens nettleser og enheten som brukes til å gå på nettet. Disse cookies brukes blant annet når brukeren deler innhold på sosiale nettverk, for å samle inn informasjon om hvilke sider som er delt og på hvilke sosiale nettverk dette er gjort.

Mark Information bruker alle tre kategorier av cookies og ber om ditt samtykke før vi plasserer cookies på din pc, mobil eller nettbrett. Loven tillater oss å lagre informasjonskapsler på enheten din dersom de er strengt nødvendige for å yte tjenesten du har uttrykkelig anmodet om å bruke. For alle andre typer informasjonskapsler trenger vi ditt samtykke før du legger inn informasjonskapsler på utstyret ditt. Ditt samtykke gjelder for domenet: www.mark-info.no. Du godtar våre cookies hvis du fortsetter å bruke nettstedet vårt.

Vi deler informasjon om bruken av nettstedet vårt med våre partnere innen sosiale medier, annonsering og analyse. Partnerne kan kombinere disse dataene med annen informasjon du har gitt dem, eller at de har samlet inn fra din bruk av deres tjenester. Finn ut mer om hvem vi er, hvordan du kontakter oss, og hvordan vi behandler personlige opplysninger i vår personvernspolitikk.

Slik avviser brukeren cookies

Du kan når som helst endre eller tilbakekalle ditt samtykke fra informasjonskapseldeklarasjonen på vår nettside. Du kan også avvise cookies ved å endre innstillingene i nettleseren (klikk ved hjelp av nettlesermenyen). Hvis cookies avvises må brukeren være oppmerksom på at dette kan påvirke nettstedets brukervennlighet, herunder at visse funksjoner og tjenester kan gå tapt. Se instruksjoner og les mer om cookies her.